Reklamy kredytów konsumenckich nie mogą wprowadzać w błąd | Kobieta sukcesu

Reklamy kredytów konsumenckich nie mogą wprowadzać w błąd

polecamy stronę www.partnerstwo.informativo.pl

pieniądze i szczęścieJak informują dzisiejsze media UOKiK aktualnie interesuje się praktykami losowo wybranych banków związanymi z reklamowaniem kredytów konsumenckich.

W ramach wszczętego postępowania wyjaśniającego „w sprawie”, aktualnie prowadzona jest analiza reklam telewizyjnych, które emitowane są od 1 kwietnia br. Chodzi o reklamy banków BGŻ, Pekao i Eurobanku.
Celem jest sprawdzenie, czy reklamy niosą czytelne i zgodne z ostateczną oferta informacje, a więc czy nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów. Podejmowanie tego rodzaju działań, pozwala na monitorowanie sytuacji rynkowej i zapobieganie nieprawidłowościom.
UOKiK w ten sposób przeciwdziała narażaniu konsumentów na nieuczciwe praktyki banków i innych instytucji finansowych. Pod szczególną lupą są stale przekazy reklamowe oraz klauzule niedozwolone, jako najczęściej wskazywane przez konsumentów obszary budzące zastrzeżenia i działające na niekorzyść klientów.

Swoją drogą warto pamiętać, że przed podjęciem decyzji o zaciągnięciu kredytu najlepiej jest porównać kilka ofert. Podchodząc do tematu poważnie, po skorzystaniu z porównywarki zwykle można już wstępnie określić warte zainteresowania. Aby uzyskać pełny obraz warunków kredytowych i wysokości rat lepiej jest jednak udać się do placówki. W sumie trzeba więc odwiedzić 3-4 banki, w których dopiero po podaniu danych kredytobiorcy możliwe jest uzyskanie wiążącej oferty kredytowej, zawierającej wszystkie koszty i obciążenia. Czasami okazuje się, że ranking z porównywarki jest jednak rozbieżny z rankingiem wiążących ofert.


Related Posts with Thumbnails


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.