Sprzedaż bezpośrednia – zalety prezentacji „PARTY” | Kobieta sukcesu

Sprzedaż bezpośrednia – zalety prezentacji „PARTY”

polecamy stronę www.partnerstwo.informativo.pl

sukces
Sprzedaż bezpośrednia ma tak samo wielu zwolenników, jak przeciwników. Ta sytuacja dotyczy zarówno handlowców, jak konsumentów. Faktem jest, że jest to bardzo skuteczna forma sprzedaży, o ile prowadzona jest w przemyślany sposób, dostosowany do zalet produktu i potencjalnych oczekiwań konsumentów.

Sprzedaż bezpośrednia prowadzona w formie prezentacji „PARTY” jest najbardziej efektywna.
Z zasady jest przeprowadzana przez przedstawiciela handlowego w domu gospodarza, który już nabył dany produkt. Przedstawiciel handlowy nawiązuje bliższą relację z zadowolonym z zakupu klientem, ustalają termin spotkania, a gospodarz zaprasza do siebie 5-6 znajomych osób, aby pokazać zebranym jak ten produkt działa w praktyce, jak się go obsługuje.
Podczas prezentacji przedstawiciel handlowy ma możliwość przeprowadzenia ankiety, zdobycia danych kontaktowych, a dopiero potem zaprezentowania zalet produktu oraz korzyści skłaniających do zakupu.
W razie występowania obiekcji lub szczegółowych pytań, przedstawicie handlowy poradzi sobie z nimi zgodnie ze strategią sprzedażową firmy, którą reprezentuje.
Zakup lub chociażby zapoznanie się z produktem w domu, w dogodnych godzinach popołudniowych lub wieczornych, w miłej atmosferze wśród przyjaciół staje się przyjemnością.
Z punktu widzenia sprzedawcy, ta forma sprzedaży jest optymalna, szczególnie przy produktach niedostępnych w tradycyjnych sklepach, tym bardziej jeśli mają wysoką jakość.
Prezentacja odbywa się ściśle według scenariusza. Sprzedawca musi zwracać uwagę na wszelkie, pojawiające się sygnały świadczące o chęci zakupu. Umiejętne przejęcie inicjatywy i poprowadzenie dalszej rozmowy stanowi o końcowym sukcesie.
Warto podkreślić, że chęć zakupu choćby przez jednego z uczestników prezentacji PARTY pobudza pozostałych do chęci posiadania i podjęcia decyzji o zakupie. Fakt, że gospodarz ma już ten produkt jest również istotnym elementem marketingowym. W końcu raczej nikt zaproszony nie będzie podważał jego decyzji, ani poddawał w wątpliwość jakości lub funkcjonalności produktu.
Dokładne i rzetelne przedstawienie korzyści oraz logicznych argumentów jest kluczowym fragmentem prezentacji.
Nie można zapominać, że najważniejsze jest skuteczne zamknięcie sprzedaży, a jak wskazuje praktyka sprzedażowa i doświadczenia handlowców warto zadbać, aby decyzja klienta nie była odwlekana w czasie. Nawet jeśli klient nie zdecydował się podczas prezentacji na zakup standardem jest kontakt telefoniczny ze strony handlowca w ciągu najbliższych 3-4 dni.

Aktualnie ta forma stosowana jest najczęściej przy sprzedaży sprzętu AGD, kosmetyków, suplementów i specyfików zdrowotnych. Wprawni handlowcy obydwu płci osiągają sukcesy oraz wysokie prowizje, ale nadal ten rodzaj pracy traktowany jest powszechnie, jako akwizycja. Profesjonalny styl pracy sił sprzedaży w połączeniu z dobrą klasą i wysoką ceną oferowanych towarów może być wskazówką dla podmiotów, posiadających nadwyżki towarowe i słabe wyniki sprzedaży tradycyjnymi kanałami dystrybucji.

Related Posts with Thumbnails


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.